Za nami spotkanie informacyjne „Doing business in ASEAN”, organizowane wspólnie przez Województwo Łódzkie, Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A. oraz Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytetu Łódzkiego. Wydarzenie skierowane było do przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą związaną z obrotem towarowym z zagranicą oraz osób planujących rozpocząć taką działalność.

15 grudnia br. w gościnnych pomieszczeniach Pałacu Alfreda Biedermanna, a także – z uwagi na wymogi epidemiczne – on line za pośrednictwem transmisji streamingowej, przedsiębiorcy nie tylko z Łódzkiego mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat uwarunkowań związanych z wymianą gospodarczą z krajami grupy ASEAN.

W imieniu Marszałka Województwa Łódzkiego Grzegorza Schreibera uczestników szkolenia powitał Dyrektor Departamentu Promocji Dawid Mazurkiewicz, który w swoim wystąpieniu przedstawił zebranym kompleksową ofertę, z której mogą korzystać przedsiębiorcy z regionu w ramach projektu „Łódzkie dla biznesu – rozwój na plus”.

W imieniu Uniwersytetu Łódzkiego uczestników spotkania informacyjnego przywitała także dr hab. Agnieszka Kurczewska, prof. UŁ, Prorektor ds. współpracy z otoczeniem UŁ.

Podczas szkolenia ekspert z Ośrodka Spraw Azjatyckich skupił się na zaprezentowaniu krajów grupy ASEAN zarówno w kontekście kultury i różnic międzykulturowych, jak i uwarunkowań gospodarczych wybranych krajów regionu Azji Południowo-Wschodniej (Indonezji, Wietnamu, Malezji oraz Singapuru).

Wystąpienia przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. koncentrowały się na praktycznych zagadnieniach związanych z przygotowaniem firm do wejścia na tamtejsze rynki; omówiona została oferta Agencji dla polskiego biznesu w krajach Azji Południowo-Wschodniej oraz kwestie związane z przygotowaniem firmy do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej. Przedstawiono branże strategiczne dla polskiego eksportu w tym rejonie świata, uwarunkowania prawne i gospodarcze, jak również perspektywy i bariery związane z wymianą handlową z wybranymi krajami stowarzyszenia ASEAN. Na przykładzie Wietnamu, Indonezji i Singapuru szerzej przedstawione zostały również branże spożywcza i kosmetyczna w tych krajach.

Zebrani mogli zapoznać się także z przykładami polskich firm obecnych w obszarze Azji Południowo-Wschodniej; praktyczne porady dla polskich eksporterów przekazali bowiem przedstawiciele polskiego biznesu działający na tamtejszych rynkach.

Spotkanie informacyjne zakończyło się sesją pytań i odpowiedzi oraz bezpośrednimi rozmowami pomiędzy uczestnikami wydarzenia.

Materiały ze szkolenia do pobrania tutaj.

JN/PSZ