Konkurs o europejską nagrodę za innowację spółdzielczą Cogeca ma na celu wyróżnienie wybitnych innowacji spółdzielczych w sektorach rolnictwa, żywności, rybołówstwa i leśnictwa. Ma również na celu promowanie wymiany najlepszych praktyk i transferu wiedzy oraz zachęcanie do jakościowego rozwoju procesów innowacyjnych – wszystko to z korzyścią dla rolników, obywateli UE oraz środowiska.

Tegoroczna, V już edycja konkursu skupia się na innowacjach umotywowanych zrównoważonością. Nagroda ma na celu wyróżnienie wybitnych innowacji i tworzenia wartości, które aktywnie włączają kwestie zrównoważonego rozwoju (gospodarczego, społecznego i środowiskowego) do systemów przedsiębiorstw spółdzielczych, od ich koncepcji poprzez badania, po rozwój i marketing. Nagrodę mogą otrzymać produkty, usługi, projekty, programy i technologie, a także nowe modele biznesowe i struktury organizacyjne/zarządzania.

29 stycznia 2021 roku zostanie ogłoszona lista finalistów.

W tegorocznej edycji bierze udział projekt OSM z Radomska.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku istnieje od 1936 roku. Początki istnienia spółdzielczości mleczarskiej na ziemi radomszczańskiej sięgają przełomu XIX i XX w. Dziś OSM w Radomsku należy do ścisłej czołówki zakładów mleczarskich w kraju pod względem ilości skupowanego mleka, wartości przychodów, zyskowności oraz nakładów inwestycyjnych.

OSM w Radomsku w swoim wniosku zaprezentowała kampanię marketingową, której celem jest zainspirowanie do zmiany podejścia w kilku aspektach: w działaniu dla wspólnego dobra, w budowaniu relacji oraz w kupowaniu polskich produktów przez konsumentów (budowanie pozycji silnego partnera biznesowego, działanie na korzyść własnej gospodarki). Tematyka kampanii jest bardzo rozległa, to m.in.: promocja polskich marek w kraju i za granicą, modele łączone marek oraz budowanie solidnego mechanizmu wzajemnych referencji.

Kolejny cel, to nakierowanie przedsiębiorstw działających na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych na polskich dostawców. Głównym filarem strategii jest integracja reklamowa odbiorców z poszczególnymi partnerami biznesowymi poprzez stronę internetową OSM w Radomsku.  Integracja dotyczy też blogerów oraz Instagramerów. Dodatkowe kanały komunikacji to media społecznościowe.  Promując polskie marki przy pomocy hashtaga #WspierajmyNasze i wykorzystując rekomendacje, jako mechanizm, OSM w Radomsku buduje siatkę odbiorców i firm. Dzięki kampanii powstaje wysokiej jakości content, z którego korzystają zarówno marki, jak i odbiorcy.

“Najpierw był sukces internetowej kampanii #WspierajmyNasze. Teraz Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku coraz śmielej wkracza w świat social mediów. Widoczna jest na Instagramie, Facebooku i YouTutubie, współpracuje z topowymi markami, influencerami i blogerami (LadyHashi, KulinariaMani, para Dady.pl).

Spółdzielnia od ponad 20 lat jest nagradzana i wyróżniana na prestiżowych konkursach, galach i targach branży spożywczej.

Trzymamy kciuki za wyniki konkursu i życzymy dalszych sukcesów!

Więcej informacji o nagrodzie Cogeca»

Więcej informacji o OSM Radomsko»

 

MP/MR