Od października działa Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju. Kluczowym celem obecności Polski jest promocja gospodarki i rodzimego biznesu, ale nie zabraknie też prezentacji walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki. Przez 6 miesięcy odbędzie się blisko 1000 organizowanych przez Polskę wydarzeń, a z oferty programu gospodarczego skorzysta niemal 2500 polskich firm. Odłożona o rok, ze względu na pandemię COVID-19, Wystawa Expo 2020 Dubai po raz pierwszy organizowana jest w kraju arabskim. Za koordynację udziału Polski w Expo odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

  • W ciągu 182 dni trwania Expo 2020 wystawę odwiedzi 18 milionów osób, które złożą 25 milionów wizyt: od delegacji państwowych na najwyższym szczeblu, przez przedstawicielu biznesu, aż po turystów i mieszkańców Dubaju. W najbardziej prestiżowym wydarzeniu na świecie weźmie udział 200 państw i organizacji – wśród nich Polska.
  • Motywem przewodnim Wystawy Światowej jest hasło „Connecting minds, Creating the future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią.
  • Areną polskiej prezentacji będzie Pawilon Polski o powierzchni ponad 2000 m 2 z drewnianą fasadą oraz rzeźbą kinetyczną, symbolizującą stado ptaków. Spektakularnym elementem ekspozycji będzie artystyczna instalacja multimedialna „Polski Stół”, składająca się ze 120 modułów z polskiego drewna i modułów specjalnych wykonanych przez czołowych artystów, architektów i inżynierów.
  • Polska przedstawi kreatywność jako cechę narodową, będącą źródłem naszego sukcesu gospodarczego, naukowego, kulturalnego i społecznego. Na narrację Pawilonu Polski składa się pięć rozdziałów, które łączy hasło „Poland. Creativity inspired by nature”.
  • Przez kolejne sześć miesięcy Polska zorganizuje blisko 1000 różnego rodzaju wydarzeń. Najważniejsze z nich to Dzień Polski, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze.

 

 

Prezentacja regionu łódzkiego odbędzie się w Pawilonie Polski, w strefie wystaw czasowych, która zostanie udostępniona dla Województwa Łódzkiego na okres 5 dni tj. 6-10.11.2021 r.

Hasło przewodnie naszego regionu to: „Województwo Łódzkie. Nowoczesność inspirowana tradycją”.

Podczas wystawy planowana jest prezentacja ofert przedsiębiorców z regionu łódzkiego, a także silna ekspozycja województwa poprzez promocję walorów regionu i zachęty do inwestowania.

Planowane działania promocji gospodarczej podczas Expo 2020 będą mieć charakter eventów promocyjnych, pokazów, warsztatów, spotkań B2B, konferencji prasowych itp., służących promocji produktów oferowanych przez firmy z województwa łódzkiego, jak również samego regionu, jako miejsca atrakcyjnego pod względem gospodarczym. Jednym z elementów kompleksowej prezentacji województwa będzie pokazanie kontekstu kulturowego, powiązanego z gospodarką regionu, w dużym stopniu warunkującego kierunek rozwoju przedsiębiorstw na danym obszarze.

Motywem przewodnim interaktywnej prezentacji Województwa Łódzkiego będzie przemysł włókienniczy, w odniesieniu do tradycji historycznych regionu aż do nowoczesnych technologii w dziedzinie tworzenia tkanin, przy udziale przedsiębiorstw i ośrodków naukowych zlokalizowanych w regionie. Wystawie towarzyszyć będzie promocja najwyższej jakości regionalnych produktów spożywczych z łódzkiego, seminarium branżowe, program artystyczny oraz warsztaty dla dzieci i dorosłych z udziałem artystów ludowych z regionu.

 

Źródło: Ministerstwo Rozwoju i Technologii

 

 

PSZ