W poprzednim artykule przybliżającym #TematyKuźniPomysłów pisaliśmy o Strategiach Marketingowych w erze 4.0 i 5.0. Dziś chcielibyśmy przedstawić Ci temat E-Commerce, który będzie jednym z podstawowych zagadnień rozwijanych podczas II Edycji Kuźni Pomysłów.
„Kuźnia Pomysłów” (Kuźnia) to bezpłatny program akceleracyjny obejmujący cykl spotkań dla start-upów – zarówno aktywnych firm MŚP, jak i zespołów projektowych, prezentujących innowacyjne koncepcje biznesowe oraz poszukujących możliwości rozwoju tych koncepcji na rynku krajowym i rynkach zagranicznych.
E-commerce i jego fenomen
Dlaczego poświęcamy mu czas? E-commerce jest jedną z branż, które najbardziej zyskują z powodu pandemii. Przymusowa izolacja napędziła popyt na zakupy w Intrenecie, które często stały się jedynym sposobem na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Według raportu „E-commerce w czasach kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, 14% Polaków zadeklarowało zakup produktów spożywczych i środków czystości tylko przez Internet, a 24% częściowo przez Internet i stacjonarnie.
Część użytkowników to nowicjusze zakupów internetowych, a Ci, którzy kupowali wcześniej, poszerzają koszyki o kolejne kategorie produktów i zamawiają więcej. Czego kupujemy najwięcej? Według danych z raportu „E-commerce w Polsce w czasie epidemii koronowirusa” Cube Group kategorie z największymi wzrostami (luty vs marzec) to: leki bez recepty (108%), produkty spożywcze (103%) oraz suplementy (68%).
Podczas II i III edycji specjalnej Kuźni uczestnicy programu nabędą wiedzę w zakresie marketingu, w tym działań z zakresu e-commerce. Według raportu przygotowanego przez Shoppera „Handel vs koronawirus – jak sprzedaż przeniosła się do Internetu”, w pierwszym kwartale tego roku działalność w sieci rozpoczęło od 5% do 23% więcej sklepów (w zależności od kategorii). Najwięcej nowych sklepów oferuje artykuły spożywcze (18%) oraz książki i multimedia (23%), ale zaczęły pojawiać się również sklepy z zupełnie innych branż. E-commerce to zagadnienie bardzo szerokie i może przydać się również Tobie. Najczęściej start-upy, czy małe firmy nie posiadają zbyt wysokich budżetów marketingowych. Muszą liczyć każdą wydaną złotówką, dlatego właśnie może przydać się wiedza z zakresu e-commerce.
Ile to kosztuje? Przecież jestem na początku drogi!
Zakładając firmę, warto przemyśleć i przeanalizować czy działania e-commerce mogłyby gwarantować sukces. E-commerce przynosi zauważalne zyski, działa szybko, sprawnie i dociera wszędzie tam, gdzie nie może dotrzeć sprzedaż tradycyjna. Co za tym idzie, koszty, które generuje, nawet jeśli są bardzo duże, prędzej czy później się zwrócą – o ile nasza platforma wdrożona jest tak, by wzmacniała sprzedaż i wpływała na decyzje zakupowe klientów. To, ile środków zainwestujemy, by powstał nasz e-sklep, przełoży się w naturalny sposób na nasz zysk, ale nawet niewielkie sumy zaspokoją potrzeby małych czy średnich biznesów.
Dlatego podczas Kuźni Pomysłów w SkyHub przybliżymy uczestnikom temat e-commerce.
• Dowiedz się więcej o SkyHub – bezpłatnej przestrzeni coworkingowej, wspierającej młode koncepty biznesowe.
• Jesteś MŚP z województwa łódzkiego? Zadzwoń lub napisz do Doradcy Łódzkie dla Biznesu!
MR/PSZ