„Nie rezygnuj – zmień termin! Nic na tym nie tracisz” – zachęca turystów Polska Organizacja Turystyczna, która wspólnie z Ministerstwem Rozwoju rozpoczęła kampanię internetową #WybierzVoucher.
Jeśli wykupiona wcześniej wycieczka, nocleg, wystawa, koncert, konferencja czy inna usługa została odwołana z powodu pandemii koronawirus, firmy z branży turystycznej mają teraz możliwość przekazania voucherów. Są one ważne przez rok od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna lub wydarzenie, za które klient zapłacił.
Zachęcam wszystkich do skorzystania z voucherów i nie odwoływania podróży. W ten sposób wesprzemy polską branżę turystyczną w tym trudnym czasie. To rozwiązanie jest również bezpieczne dla każdego turysty, bo vouchery gwarantowane są przez system zabezpieczeń na wypadek niewypłacalności – powiedział Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Jak otrzymać voucher?
Wystarczy zapytać touroperatora, hotel czy atrakcję turystyczną o możliwość zamiany wykupionej usługi na voucher. Wartość vouchera nie może być niższa od kosztów wcześniej poniesionych.
Voucher jest niezwykle prosty w realizacji, a pomoc jaką daje polskim przedsiębiorcom i ich pracownikom jest nieoceniona. Zadbajmy o branżę turystyczną teraz, a z pewnością odwdzięczy się ona turystom w przyszłości – dodał Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kto może wydawać vouchery?
Vouchery mogą być wydawane przez przedsiębiorców organizujących np.:
• imprezy turystyczne,
• usługi hotelarskie,
• usługi przewodnickie,
• usługi pilotów wycieczek,
• wystawy i kongresy,
• działalność kulturalną (np. kina, teatry, muzea),
• działalność rozrywkową, np. koncerty,
• działalność rekreacyjną i sportową,
• wystawy tematyczne lub imprezy plenerowe.
Masz pytania?
Napisz na adres: koronawirus@pot.gov.pl
Źródło: www.gov.pl
MR