W Ministerstwie Rozwoju utworzono sztab kryzysowy, który ma pomóc przedsiębiorcom z branży turystycznej zminimalizować skutki epidemii koronawirusa – poinformował w czwartek 19 marca, resort. W jego skład wchodzą przedstawiciele ok. 50 organizacji sektora, który ucierpiał z powodu pandemii. Są to przedstawiciele organizacji turystycznych i transportowych. Jest to reprezentacja całego środowiska – organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i MICE (turystyka biznesowa).
„Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej” – wyjaśnił, cytowany w komunikacie, wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
Sztab, jak podano, działa w podgrupach. Pierwsza zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Z kolei druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową. A także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), czy turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek. Chodzi o wspólne wypracowanie i przygotowanie instrumentów wsparcia, skuteczne ich wdrożenie, „żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment” – wyjaśniła cytowana w komunikacie szefowa Ministerstwa Rozwoju – Jadwiga Emilewicz.
Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki ( PZOT).
Grupę roboczą tworzą:
- Polska Izba Turystyki
- Polski Związek Organizatorów Turystyki
- Stowarzyszenie Przedstawicieli Organizatorów Turystyki Biznesowej
- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych
- Krakowska Izba Turystyki
- Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych
- Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
- Polska Izba Przemysłu Targowego
- Polska Izba Techniki Estradowej
- Harmony Polish Hotels
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
- Polski Holding Hotelowy
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
- Klub Agencji Eventowych
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
- Polska Izba Firm Szkoleniowych
- Stowarzyszenie Branży Eventowej
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
- Meeting Professional International Poland Chapter.
Źródło: www.gov.pl/web/rozwoj
JŁ/MR