Horyzontalny Punkt Kontaktowy Polska Centralna serdecznie zaprasza wszystkie podmioty działające na obszarze województwa łódzkiego, na szkolenie:
Budowanie strategii rozwojowej firmy, wspieranie innowacyjności i rozwoju działalności B+R na przykładzie Blue Ocean Strategy czyli „Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna”
Każda firma jest inna. Ma swoje indywidulane cele, specyfikę, metody zarządzania, potrzeby. To co łączy każdą organizację jest dążenie do rozwoju i wzrostu. Każda firma porusza się jednak w konkretnym otoczeniu. Organizacja by rozwijać się a wręcz przetrwać musi zmierzyć się z konkurencją, a co za tym idzie niemalże nieustannie budować swoje własne strategie dające jej przewagę konkurencyjną na rynku. To nieustanny, niekończący się wyścig, który nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty i profity. Podczas szkolenia chcielibyśmy zaprezentować Państwu jedną z ciekawszych strategii rozwojowych firmy, Strategię Błękitnego Oceanu, która odchodzi od klasycznego pojęcia przewagi konkurencyjnej, a wprowadza pojęcie Innowacji Wartości, czyli tworzenia wartości dla klienta, której jeszcze nikt nie oferował, a zatem „sprawia”, że konkurencja nie istnieje. Co może być tą wartością, to jest właśnie tajemnica błękitnego oceanu, innowacji wynikającej z kreacji, nowego podejścia do działalności firmy, jej oferty, czy poszczególnych produktów. Omawiana Strategia pokaże jak poprzez innowacyjne myślenie, odkrywanie nowych i niepoznanych dotąd obszarów możemy odnieść sukces tam gdzie inni nie dostrzegli niszy i potencjału.
Nabyta wiedza będzie przydatna również do ubiegania się o środki w ramach programu Horyzont Europa. Komisja Europejska oczekuje bowiem od przedsiębiorców, ubiegających się granty np. w ramach konkursów Europejskiej Rady ds. Innowacji, wysokiej kreatywności i niestandardowych rozwiązań.
W tym kontekście swoimi doświadczeniami podzieli się laureat grantu Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych, Pan prof. dr hab. Andrzej Indrzejczak. Granty ERC, uznawane za najbardziej prestiżowe w Horyzoncie Europa, są przede wszystkim przykładem odważnego i nieszablonowe podejścia, myślenia poza schematami, standardowymi, utartymi ścieżkami działań.
Część I – Dorota Makieła – Ekspertka HPK Polska Centralna
- Strategia Biznesowa Firmy – wprowadzenie;
- Budowanie Strategii Rozwojowej Innowacyjnych Firm;
- „Czerwone i błękitne oceany„ – dwie przestrzenie rynkowe;
- Tworzenie błękitnych oceanów – Innowacja Wartości;
- Narzędzia i schematy;
- Zasady i działania analityczne;
- Formułowanie Strategii – Kanwa Strategii;
- Rekonstrukcja granic rynku Stworzenie nowej przestrzeni rynkowej;
- Koncentruj się na szerokiej wizji, nie na liczbach;
- Realizacja Strategii Błękitnego Oceanu;
- Podsumowanie;
Część II prof. dr hab. Andrzej Indrzejczak – odważne i innowacyjne podejście do problemu na przykładzie grantu ERC
Data: 14.11.2023 r.
Godzina: 10:00 – 11:30
Rejestracja: LINK
BG / MS