Jedne z najbardziej renomowanych targów dla producentów marek własnych- PLMA „World of Private Label”, które odbyły się w dniach 31 maja – 1 czerwca 2022 roku w Amsterdamie, Holandia, zgromadziły 2000 firm wystawowych, w tym prawie 50 pawilonów narodowych i regionalnych. Prezentowane były: kategorie żywnościowe: produkty świeże, mrożone i chłodzone, sucha żywność i napoje, a także kategorie nieżywnościowe, w tym: ekologiczne torby – jutowe, płócienne, lniane; różnorodne opakowania; oryginalne skarpety, kosmetyki, suplementy diety, artykuły gospodarstwa domowego i kuchenne, artykuły do pielęgnacji samochodu, artykuły do ogrodu, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły do majsterkowania i wiele innych.
Województwo Łódzkie po raz pierwszy wzięło udział w tych renomowanych, międzynarodowych targach.
W ramach projektu „LODZKIE GO BENELUX” współfinansowanego ze środków UE, zorganizowano stoiska w Hall 8 Park Complex, gdzie zaprezentowali się zwycięzcy naboru na targi, czyli przedsiębiorstwa z sektora MŚP z województwa łódzkiego:
- Chrupex – producent kolorowych chrupek kukurydzianych o naturalnych aromatach i barwnikach,
- MAJAMI – producent szerokiego asortymentu słodyczy,
- Zooksy – producent kolorowych skarpet o oryginalnych wzorach.
Przez 2 dni firmy te miały możliwość prezentować swoje wyroby, odbywać rozmowy B2B, zapoznawać się z oczekiwaniami klientów, odkrywać wymogi i tendencje rynku. Producenci odbyli ponadto indywidualne spotkania z przedstawicielkami Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, podczas których wymienili się informacjami o prowadzonej działalności, planach, oczekiwaniach, potrzebach oraz zainicjowali obszary i kierunki współpracy, zwłaszcza w odniesieniu do rynku krajów Beneluxu.
Impreza targowa była też dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego okazją do odbycia spotkań z innymi przedsiębiorcami z województwa łódzkiego, prezentującymi tu swój asortyment, w wielu przypadkach uczestniczącymi już po raz kolejny w targach „World of Private Label”. Spotkania te poszerzyły wiedzę o prężnie rozwijającym się rynku marek własnych, a także wyjątkowości i skuteczności wydarzenia jakim jest PLMA „World of Private Label”. Potwierdził to również fakt, iż przedsiębiorcy już planują udział w następnej edycji tych targów. Jedocześnie rozmowy pozwoliły promować ofertę Województwa Łódzkiego stworzoną z myślą o MŚP, jak również działania planowane w ramach projektów „LODZKIE GO BENELUX” i „ŁÓDZKIE GREEN HUB”.
Korzyści:
- Podczas targów wystawcy mieli wyjątkową okazję pozyskać i nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami z całego świata.
- Wystawcy pozyskali kontakty do potencjalnych partnerów biznesowych – sprzedawców detalicznych handlujących pod marką własną.
- Targi pozwoliły Wystawcom na dotarcie do potencjalnych i/lub nowych grup docelowych klientów.
- Z uwagi na wysoką jakość ofertowych produktów, asortyment prezentowany przez wystawców cieszył się popularnością i zapotrzebowaniem.
IM/PSZ