Czasy, które właśnie nadeszły, to początek ery Marketingu 5.0, definiującej korelację technologii i człowieka. Brzmi znajomo? Kojarzy się z renesansem? Można powiedzieć, że taka właśnie powinna być marka w erze marketingu 5.0. – jak Leonardo da Vinci lub Michał Anioł. To marka, która bazując na technologii jednocześnie tworzy prawdziwe i potrzebne wartości dla klienta. Jak tworzyć taką markę? Tego i wielu innych inspirujących rzeczy dowiesz się w II i III edycji Kuźni Pomysłów z wykładu o Strategii Marketingowej.

„Kuźnia Pomysłów” (Kuźnia) to program akceleracyjny obejmujący cykl spotkań dla start-upów – zarówno aktywnych firm MŚP, jak i zespołów projektowych, prezentujących innowacyjne koncepcje biznesowe oraz poszukających możliwości rozwoju tych koncepcji na rynku krajowym i rynkach zagranicznych.

Podczas II i III edycji specjalnej Kuźni uczestnicy programu nabędą wiedzę w zakresie marketingu. Dlaczego akurat marketing? Ponieważ zagadnienia związane z promocją i komunikacją marketingową są najczęściej występującym problemem, z którym borykają się młode firmy.

Zakładając firmę, warto przemyśleć i przeanalizować strategię marketingową. Najczęściej start-upy, czy małe firmy posiadają ograniczony budżet. Muszą liczyć się z każdą wydaną złotówką. Dlatego tak ważne jest to, aby opracować odpowiednią strategię.

Strategie Marketingowe – I Szkolenie Kuźni Pomysłów II i III Edycja

Podstawowym zadaniem strategii marketingowej jest wyróżnienie produktu w sposób, który najlepiej odpowiada na potrzeby klienta oraz daje przewagę nad konkurencją. Jest wiele metod przygotowywania strategii i taktyk, jednak wszystkie z nich bazują na modelu kilku kroków:
Krok 1 – gdzie działamy: analiza rynku i jego segmentów.
Krok 2 – komu sprzedajemy: czyli segment docelowy i jego potrzeby.
Krok 3 – konkurencja: analiza tego, w jaki sposób inni odpowiadają na potrzeby grupy docelowej.
Krok 4 – określenie, co jest naszą ofertą, co ją wyróżnia i za ile ją sprzedajemy.

Właśnie przedstawiliśmy Ci główne złożenia modelu strategii 4P, stworzonego przez Philipa Kottlera. O tym i innych modelach budowania strategii marketingowych dowiesz się więcej podczas pierwszego spotkania „Kuźni Pomysłów”. Na co jeszcze możesz liczyć? Ponieważ obecny świat bardzo się zmienia (szczególnie w kierunku cyfryzacji i działań online) ten i inne wykłady Kuźni Pomysłów przybliżą Ci świat marketingu 4.0 i 5.0.

O co chodzi z tymi cyferkami? 1.0, 2.0. 3.0… Otóż handel jest równie stary jak dzieje ludzkości. Wraz z nim rozwijała się sztuka jego wspierania, czyli – jak nazywamy ją dzisiaj – marketing. W zasadzie od początku świata aż po pierwsze dziesięciolecia XX w. opierała się ona na podkreślaniu cech towaru, to właśnie był marketing 1.0. Co to zatem ten marketing 4.0 i 5.0 ? Jest to nowy wymiar marketingu, spowodowany szybkim rozwojem technologii oraz takimi trendami jak sharing economy, content marketing czy social media. Szczególnie te ostatnie spowodowały zmiany, do których marki po prostu muszę się dostosować.

W ostatnich latach, w czasach COVID-19, w znacznym stopniu wzrosło znaczenie wartości społecznych, technologii marketingowych oraz umiejętności tworzenia wartości dla klientów, budowania zauważalności, wyróżnienia i dialogu w mediach społecznościowych. To jest właśnie marketing 5.0. Jak zatem budować markę firmy i ją komunikować? Dowiesz się tego podczas II i III Edycji Kuźni Pomysłów. Wśród interesujących tematów w trakcie szkolenia:

  1. Na czym polega strategia Marki 4.0. i 5.0. i jak ją opracować?
  2. Jakie są największe wyzwania komunikacji marketingowej dla Marki?
  3. Kluczowe elementy technologii – na co warto zwrócić uwagę?
  4. Jak wykorzystywać wartości społeczne w budowaniu marki?

Chcesz wziąć udział? Wypełnij formularz zgłoszeniowy: https://elodzkie.pl/ankiety/formularz-rekrutacyjny-do-programu-akceleracyjnego-kuzni-pomyslow-edycja-ii-i-iii
Możesz też podzielić się linkiem ze swoimi znajomymi, którzy Twoim zdaniem powinni zapoznać się z Kuźnią Pomysłów!